We zitten alweer bijna eind januari 2020! Hopelijk houd je jouw goede voornemens goed vol, of is de verleiding naar lekkere dingen erg groot? Dan is dit eiwitrijke bananenbrood een goed idee om te maken. Een simpel, handig, eiwitrijk, gezond en MEGA LEKKER tussendoortje, dat ook nog eens laag in calorieën is.

Eiwitrijk bananenbrood recept

Wat heb je nodig voor 1 brood?

  • 1 cakevorm
  • Bakpapier
  • 3 rijpe bananen (300 gram)
  • 100 gram dadels
  •  3 scoops vanille eiwitpoeder (87 gram)
  • 2 eieren + 1 eiwit
  • 2 theelepels bakpoeder

Eiwitrijk bananenbrood bereidingswijze

  1. Verwarm de oven voor op 180 graden.
  2. Doe de dadels in een schaaltje, giet hier kokend water overheen en laat 15 minuten weken.
  3. Doe alle ingrediënten in een beslagkom. Als de dadels klaar zijn, doe je deze er ook bij.
  4. Mix dit geheel tot een beslag (ik gebruikte een staafmixer).
  5. Giet het beslag in een met bakpapier bekleedde cakevorm. Tip: wil je bakpapier niet in de cakevorm blijven zitten? Verfrommel het bakpapier dan eerst en maak deze nat onder de kraan. Daarna blijft het bakpapier beter in de vorm zitten.
  6. Zet je bananenbrood in de oven voor 35 minuten op 180 graden. Dit kan ook 25 minuten zijn, afhankelijk van jouw oven. Blijf dit goed in de gaten houden.
  7. Laat even afkoelen en snijd dan in 10 plakken.
  8. Als de cake afgekoeld is, kun je deze verpakken in folie en bewaren in de koelkast (zo’n drie dagen) of in de vriezer.

EET SMAKELIJK!

Voedingswaarden per plak:
Kcal = 90,2
Koolhydraten = 9,6 gram
Eiwitten = 9,1 gram
Vetten = 1,6 gram

Eiwitrijk bananenbrood

Bron: Fit with Marit

Auteur: Laura Hanemaaijer
Leave A Comment